KALEJDOSKOP

fot. Lilianna Krzyckafot. Lilianna Krzyckafot. Lilianna Krzycka
poprzednie

następne

Centryczna forma pergoli ma zachęcać do kontaktu, wymiany zdań i wspólnych aktywności. Także do zabawy, co sugeruje nazwa instalacji Kalejdoskop, która stanęła sezonowo pod Muzeum Architektury w ramach cyklicznego programu kuratorskiego Archi-box. Dzieki za zaproszenie do współpracy Menthol Architects http://www.menthol.pl/.

autorzy: Lilianna Krzycka, Marta Mnich, Rafał Pieszko

 

ARANŻACJA WYSTAWY PATCHWORK

poprzednie

następne

Wystawa Patchwork. Architektura Jadwigi Grabowskiej-Hawrylak odbyła się lecie 2016 roku w Muzeum Architektury we Wrocławiu, jej kuratorami byli Michał Duda i Małgorzata Devosges. Aranżacja, którą zaprojektowaliśmy, to duży stół, „w który można wejść” i przyjrzeć się rozłożonym na nim projektom i makietom. Z perspektywy zwiedzającego przejścia nie są początkowo widoczne, pozwalają na „odkrywanie” wystawy i wybór własnej ścieżki. Stół kreślarski to niegdyś nieodzowny element wyposażenia warsztatu architekta.

Autorzy: Marta Mnich, Łukasz Wojciechowski, Agnieszka Hałas, Patryk Kusz

FAŁDY

fot. Michał J. Gadekfot. Michał J. Gadekfot. Michał J. Gadek
poprzednie

następne

autor: Kama Sokolnicka, projekt: Marta Mnich, kurator: Michał Bieniek

Fałdy to prosty w formie, trzyczęściowy relief osadzony na pawilonie Barbara, przekształconym w miejsce spotkań w ramach wydarzeń Europejskiej Stolicy Kultury Wrocław 2016. W sugestywnym ujeciu Gillesa Deleuze"a fałda (le pli) to podstawowa zasada budowy świata, dotycząca nieustannego rozwoju, zmiany i kontynuacji. Dla dzisiejszych społeczeństw europejskich podniesienie "żeleznej kurtyny" pomiędzy wschodem i zachodem Europy jest wciąż ważnym watkiem.

 

KOŁŁĄTAJA 9-12

wiz. Grzegorz Kaczmarowskiprojektowi towarzyszy publikacja fundacji Jednostka Architektury
poprzednie

następne

Projekt renowacji tego zdegradowanego unikatu powojennej moderny wrocławskiej powstał w ramach programu Architektura Wrocław ESK 2016. To dopiero pierwszy krok. Liczymy, że nie pozostane na papierze, a miezkańcy nie poddadzą się podczas zmudnego procesu jego materializacji.

projekt pierwotny: Jadwiga Grabowska-Hawrylak, Edmund Frąckiewicz, Maria i Igor Tawryczewscy

projekt renowacji: Marta Mnich, Grzegorz Kaczmarowski

 

RENOWACJA SEGMENTU BLOKU PRZY PL. NANKIERA

fot. Krzysztof Smykfot. Patryk Kuszfot. Patryk Kuszfot. Krzysztof Smykfot. instagram.com/wroclaw_officialfot. Krzysztof Smykfot. Krzysztof Smyk
poprzednie

następne

Elewacje północnej pierzei zespołu Nowy Targ i bloku przy pl. Nankiera zostały zaporojektowane bardzo graficznie. Monochromatyczna kompozycja ogranicza się do białej loggii, gry planami montażu okien i skromnymi dekoracjami z czarnych płytek. Parter usługowy pokryty jest charakterystyczną dla tego okresu mozaiką z otoczaków. W strefie wejściowej do mieszkań przywracamy luksfery i dodajemy skrzynki pocztowe. Witryna kiosku nawiązuje do oryginalnych podziałów ślusarki w zespole.

autorzy projektu pierwotnego: Włodzimierz Czerechowski, Ryszard Natusiewicz, Anna i Jerzy Tarnawscy

autorzy renowacji:  Agnieszka Hałas, Grzegorz Kaczmarowski, Marta Mnich, Łukasz Wojciechowski

PARKING PRZY HALI STULECIA WROCŁAW 2014

fot. Krzysztof Smykfot. Krzysztof Smykfot. Krzysztof Smykfot. Krzysztof Smykfot. Krzysztof Smykfot. Krzysztof Smykfot. Krzysztof Smyk
poprzednie

następne

Części naziemne parkingu w minimalnym stopniu ingerują w zastany układ przestrzenny kompleksu Hali Stulecia, będąc jednocześnie kontynuacją charakteru budynku Regionalnego Centrum Turystyki Biznesowej.

Autorzy: VROA i CH+

ZESPÓŁ SZKOLNO-PRZEDSZKOLNY WE WROCŁAWIU KONKURS 1 NAGRODA 2014

poprzednie

następne

Z opinii jury: Projekt najlepiej z wszystkich rozwiązuje trzy najważniejsze zagadnienia, tzn. urbanistykę, funkcje oraz formę. Praca w sposób autorski i przekonujący odpowiada na zadane problemy związane z wielkością szkoły oraz ilością uczniów. Układ funkcjonalny bardzo klarowny, w sposób czysty i konsekwentny dzieli na strefy przedszkola, szkoły oraz sportu. Konstrukcja układu komunikacyjnego obsługi klas oparta o jednostronne korytarze kreuje strefy wypoczynku o wysokim poziomie funkcjonalnym i przestrzennym, oraz w prosty sposób rozładowuje zagęszczenie uczniów podczas przerw, co w tak dużej szkole jest ogromnym atutem. Zaproponowany układ umożliwia również podział dzieci na grupy wiekowe. Na uwagę zasługuje również ciekawie rozwiązany hol wejściowy. Przestronny, dobrze doświetlony czytelnie łączy dwie strefy wejściowe, wewnętrzne atrium, jadalnie oraz strefę biblioteki i świetlicy, dzięki wykorzystaniu układu antresolowego. Otwarty układ szatni w holu daje możliwość kontroli i bezpieczeństwa dla uczniów szkoły.

Autorzy: VROA (Marta Mnich, Łukasz Wojciechowski) i CH+ (Agnieszka Chrzanowska, Grzegorz Kaczmarowski, Mikołaj Smoleński, Aleksander Chamielec)

Fontanna na Placu Nowy Targ Wrocław Konkurs 2014

poprzednie

następne

Historia Nowego Targu obejmuje kilka stuleci – dlatego przywołujemy również czasy wcześniejsze, po których nie ma dziś żadnych materialnych śladów: w roku 1732 na placu stanął posąg Neptuna, symbol unii hanzeatyckiej. Ta rzeźba nie istnieje, po 1945 zmieniło się także jej otoczenie – dlatego zamiast dosłownej rekonstrukcji proponujemy odwołanie się do przeszłości w sposób symboliczny. Neptun wraca na plac w formie Trawy Neptuna (Posidonia Oceanica), najstarszej rośliny Morza Śródziemnego: ta trawa, podobnie jak tamta barokowa rzeźba, to też swego rodzaju import i nowy element w miejskim pejzażu Wrocławia. Świetliste akwaria, wypełnione intensywnie zielonymi roślinami ożywiają graficzną szachownicę: przez cały rok są jasnymi punktami żywej zieleni i błękitnej wody na placu, dobrze widocznymi zarówno z poziomu chodnika, jak i z okien pobliskich domów.

Autorzy: Karolina Freino, Marta Mnich, Agata Gabiś, Aleksander Chamielec (wizualizacje)

STREET ART MUZEUM PETERSBURG KONKURS 2 MIEJSCE 2013

zamknięte wystawy jako boksy rurociąg wyznacza ścieżkę przez muzeumwejście na chodnik podwieszony do starego rurociąguzawieszone elementy między ruinamirurociąg jest granicą między fabryką a płytą parkinguautostradowy zjazd z drogi szybkiego ruchu połączony z istn. stacją paliwrzut przyziemiaprzekrój - po lewej rurociągmakieta urbanistycznapudełka i mostki
poprzednie

następne

Poprzemysłowy teren przeznaczony na Muzeum Street Artu jest idealną scenerią dla tego typu funkcji, dlatego postanowiliśmy zachować ruiny budynków w stanie obecnym. Do wnętrza struktury wstawiono kostki pełniące funkcje obsługujące: kafejkę i biura oraz specjalne sale wystawiennicze. Główne wejście do kompleksu stanowi zachowana konstrukcja gazociągu, do którego podwieszono kładki piesze prowadzące do wnętrza budynków. Z zawieszonych na różnych wysokościach mostków można obserwować interwencje artystów i przestrzeń ruin ze zróżnicowanych perspektyw.

Autorzy: VROA (Marta Mnich, Łukasz Wojciechowski, Paweł Floryn) oraz Agnieszka Chrzanowska, Grzegorz Kaczmarowski, Aleksander Chamielec.

RENOWACJA PLACU GRUNWALDZKIEGO 2012

ul. Curie-Skłodowskiejwidok od strony Ronda Reaganaplatforma pieszawidok od ul. Polakaul. Nauczycielskaplatforma piesza
poprzednie

następne

Projekt renowacji Osiedla Plac Grunwaldzki zachowuje wszelkie niepodważalne wartości architektoniczne, artystyczne i społeczne oryginalnej realizacji autorstwa Jadwigi Grabowskiej-Hawrylak. Celem renowacji jest poprawa funkcjonowania określonych elementów założenia. Potrzeba ta wynika z nowych wymogów funkcjonalnych, niemożliwych do przewidzenia lub zrealizowania w latach 70. XX w. W projekcie uwzględniono pierwotne założenia autorskie, wykorzystując je konsekwentnie przy rozbudowie założenia.

Autorka oryginalnego projektu (1968-78): Jadwiga Grabowska-Hawrylak

Autorzy koncepcji renowacji: Marta Mnich, Marek Lamber, Natalia Rowińska, Łukasz Wojciechowski, Agnieszka Hałas; konsultacja: Jadwiga Grabowska-Hawrylak, Andreas Wolf.